Wednesday, January 31, 2007

Manusia dan Dengki!

Alhamdulillah..segala puji bagi Allah di atas segalanya.

Alhamdulillah..saya sudah mampu tidur seperti biasa..alhamdulillah. Saya diuji kerana Allah menyayangi saya. Yup, saya selalu tekankan kepada diri dan hati supaya sentiasa bersangka baik dengan ALlah...sebab insyaAllah Allah akan jadikan seperti yang kita sangkakan.

Hmm...kita sekarang sudah berada di zaman millenium...dan sudah pun melangkah ke tahun 2007. Tetapi, masih ramai lagi manusia yang dengki mendengki antara satu sama lain. Kenapa?

Pengalaman saya sendiri...rasa nak menangis pun ada. Punyala jaga barang kita, tetiba ada je orang lain mengambil kesempatan. Memang dunia ni tak adil....sepatutnya kita tak kacau barang orang...orang pun macam tu. Itu secara adatnya. Tapi, sebaliknya pula berlaku.



Note: Pesan nyah, sebelum tidur...pagar diri dan barang(harta) kita dengan ayat Qursi.

0 comments: