Thursday, November 02, 2006

citer raya....

Alhamdulillah...hari ni merupakan syawal ke-10, tapi masih belum laksanakan puasa sunat lagi...insyaAllah tiada aral minggu depan baru nak mula...

Cerita pasal raya..alhamdulillah...best dan memang best...dapat kumpul2 dengan family...utara dan selatan....dapat rasa masakan mak...masakan..makcik...rasa rendang daging nogori yg best..g jenjalan ke utara dan selatan...melalui jalan lama...dan lebuhraya PLUS memang best...huhuhu

Citer la sikit...hari jumaat 20/10 lepas keje tu..dihantar oleh dia ke rumah yong....seronok sgt borak sampaikan terlepas simpang...sesatla kami berdua..sampai rumah yong dah pkl 8...gegas solat dan buke. Malam tu dalam pkl 11 lebih baru gerak ke KD..sampai dalam pkl 3 lebih..terus sahur...siang tula menjadi 'kerahan tenaga' mengemas lanai dan angkat barang2..buku..majalah ke stor. Alhamdulillah ada wat dgn nur.

Ahad...dlm pkl 10 lebih balik n9...sampai awal gak la...

isnin..operasi membuat rendang daging 11 kg dan lemang 4 gantang...huhuuhu penat dan memang penat hehehehe..tp seronok sebab reramai buat..anak2 makcik, dan mak mak sedara...semua bantu...


Selasa..pergi solat aidilfitri kat Masjid Kg Tengkek...dgn nur, ayah ateh dan wan. Tengahhari g beraya rumah wan2 kat borang...petang g Gemas rumah ayah abas...malam pas makan balik semula...

Rabu...bertolak balik ke perak...tp singgah di Gombak beraya di rumah mertua nyahli..Sampai2 KD penat kemain...yela operasi membasuh kain...sebab esok awal2 lagi dah nak kena g Kedah...huhuhu

Khamis...sebelum pkl 7 dah bergerak 2 kereta ke ipoh..jumpa lee kat tol jelapang...pastu gerak 3 kereta ke Juru. Untuk di jonvoi bersama pula cik ba sekeluarga. Sampai kat dgn Sg petani...wa sekeluarga pulak..dah 5 buah kete. Lupa lak..reramai ni nak g kenduri anak cu kawin kat sg petani. Setelah penat bersesat...baru la sampai di tempat yg dituju..alhamdulillah..3 lebih kuar dari tempat kenduri...g penang, beraya rumah mertua yong dulu. baru g rumah cikba...makan malam...Malam tu 11 lebih bertolak balik KD. Smpai rumah dalam 2 lebih pagi...


Jumaat....terus rasa macam tak sihat..hari ni yong sekeluarga lak balik..

Sabtu..yang pulak balik..

Ahad...dah nak balik ke KL..balik dgn nyahli....

alhamdulillah..memang best...walaupun budget lari raya bebaru ni...tp memang best dapat bersama keluarga tersayang...takpela...lagi best dapat tgk orang sekeliling kita gembira....senyuman mak ayah, adik beradik lagi besar buat kita....betul tak??/ :)

















Note : still dapat duit raya...walau keluarkan duit raya lagi banyak la dr menerima hehehehe

1 comments:

Farveen said...

wah, along pun dpt duit raye?mane aci!