Thursday, April 29, 2010

Apa nak jadi dunia ni?

Kita dikejutkan dengan berita kematian adik Aminurasyid Amzah beberapa hari lepas. Secara jujurnya saya memang jarang tengok berita kat rumah. Sebab banyak yang tipu dari yang benar! Tapi, semalam cerita pasal adik ni dibawa kat ofis oleh ejan. Apalagi, lama gak la kami cari dan geledah untuk tahu cerita sebenar.

Apa yang dicerita kat berita tak sama dengan apa yang diwarwarkan oleh saksi utama iaitu kawan adik Aminurasyid tu. Kalau nak tau cerita sebenar boleh klik sini dan sini.

Apapun, risau dan gerun juga bila mengenangkan peristiwa ni. Mereka yang kita harapkan dapat membela nasib, tapi berlaku pula sebaliknya. Saya dah berpengalaman dalam menghadapi situasi dengan bapa2 beruniform ni. Secara jujurnya sebahagian dari mereka ni tidak amanah dengan amanah yang telah diberi. Hanya sebahagian kecil sahaja yang benar-benar ikhlas dan buat kerja.

Hmm...takziah kepada keluarga adik Aminurasyid. Semoga roh beliau ditempatkan bersama orang-orang yang beriman dan beramal soleh...ameen ya rabb!!

0 comments: