Thursday, March 26, 2009

Sebaya tapi jauh beza...

Ini kisah tentang antara 3 orang sepupu...Asyraf...Syafiq..dan Nisa'

Tarikh Lahir

Nisa' lahir 11 Januari 2008
Sayfiq lahir 2 Mac 2008
Asyraf lahir 17 Disember 2008

Semasa Asyraf lahir, Nisa' dah nak setahun...dah pandai jalan setapak dua...jatuh bangun...Syafiq lak dah mula nak jalan...dah best memain...dah makan banyak....Asyraf? Baru lahir...tak pandai senyum pun lagi.



Sekarang, Asyraf dah 3bulan ++ Nisa' dah pandai berlari...Syafiq dah boleh berjalan...dah makan nasi...dan dah makan makanan orang besar. Asyraf?? baru je pandai borak2 dengan orang..pusing-pusing 180 darjah. Leher pun mcm tak kuat sangat lagi. hehehehe


Itulah...sebaya tapi tak sama...rezeki Asyraf lahir hujung tahun. Sedangkan sepupu dia yang lain dah besar. Takpe, tak lama lagi semua dah sama...hehehe bebudak kan perkembangannya cepat.


Ada gak untungnya lahir hujung tahun. Sekurang-kurangnya sekarang ni, Asyraf insan paling kecil dalam keluarga besar Mustapa Sa'di dan Mohd Amir. So, dapat tumpuan lebih walau di mana-mana. Yela, semua yang berlaku itu yang terbaik untuk kita. Allah Maha Mengetahui segalanya.


Note: tak sabar nak tunggu dia besar... :) ariq dah leh golek-golek...berenang-renang atas toto, asyraf gak...slow n steady :D

3 comments:

mama ariq said...

yer la....die org awl thn....dakk asyraf akhir tahun.......asyraf kena buli je la ngan sepupu2 die nanti

Murni Ibrahim said...

ala ble le aunty murni nk g jump bb asyaf

Murni Ibrahim said...

ala ble le aunty murni nk g jump bb asyaf