Thursday, January 31, 2008

Kisah kelakar!!

Alhamdulillah..segala puji bagi Allah di atas segalanya.
Syukur, masih sempat untuk menikmati keindahan dan kenikmatan anugerahNya.
Syukur masih sempat untuk memperbaiki dan menambah amal.
Syukur masih sempat untuk berbakti sebagai isteri dan anak yang solehah.
Syukur masih sempat untuk segalanya...
Alhamdulillah syukur.....

Semalam...ops kelmarin, sewaktu saya menonton Buletin Utama, keluar berita mengenai 2 orang tokoh yang dikenali meninggal dunia. Seorang dikenali kerana ketokohan dalam bidang agama, seorang mufti dan seorang lagi tokoh di dalam industri muzik tanah air.

Berita mengenai kematian dua tokoh itu disiarkan. Menjadi tanda tanya di dalam diri saya kerana berita kematian bekas mufti berkenaan disiarkan tak sampai dua minit disamping menyiarkan gambar beliau di dalam bentuk lukisan. Manakala tokoh muzik berkenaan pula disiarkan beserta liputan upacara pengkebumian malah turut diselitkan temuramah kepada rakan-rakan beliau.

Pelik tapi benar itulah yang saya rasakan. Seorang bekas mufti yang memang berkaliber dan berani dalam menyatakan kebenaran. Malah sumbangan beliau kepada agama, bangsa dan negara tidak ditonjolkan walau hakikatnya sumbangan itu amat besar dan bermakna. Sebaliknya pula kepada seorang tokoh muzik 'kehilangannya amat besar kepada negara' itulah ayat yang dinyatakan oleh pembaca berita berkenaan.



Note : Dunia akhir zaman....!!!

0 comments: