Wednesday, January 20, 2010

Janji...

Salam

Alhamdulillah segala puji bagi Allah di atas segalanya...saya pernah janji nak letak gambar kesan jatuh Asyraf kan?  Kesan yang ada sampai hari ni...tak taula tu parut kekal ke tak...harapnya tidakla...sian dia nanti kalau nak potong rambut pendek2...nanti jadi soalan bg sesiapa yang melihatnya...kalau boleh saya memang dah malas nak buka cerita pasal tragedi tu...memang mimpi ngeri bagi saya dan keluarga.

Asyraf yang tersenyum melayan cerita ayah...

Sebetulnya sehingga saat ini saya amat sedih dan rasa terkilan dengan apa yang terjadi pada Asyraf. Siapalah kita untuk mengelakkannya jika ianya memang dah Allah takdirkan begitu. Kadang-kadang apa yang terjadi itu mungkin menyedihkan, mengecewakan....menggembirakan....atau apa sahaja. Tapi kita kena yakin apa yang berlaku itu adalah yang terbaik untuk kita. Yang terbaik tidak semestinya hanya yang indah-indah dan manis-manis sahaja!!!! Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik buat kita.

Hmmmm....saya ngeri memikirkan bagaimana Asyraf jatuh. Terdapat dua kesan atau garisan di belakang kepala. Yang saya rasa dan ramai juga berpendapat Asyraf jatuh dan tersadung / terhentak sesuatu. Fuh...sakitnya!!! Cerita sebenar masih tidak tahu sampai saat ini....

Masa awal-awal tu memang bengkak di kawasan yang jatuh tu. Tapi alhamdulillah semuanya dah kembali normal selepas menerima rawatan dengan kak raw dan makan ubat Ling zhi. Alhamdulillah.



Asyraf yang tengah sedih...badan di balut...balut 4-6 jam.


smpi tertidur Asyraf....setelah penat menangis...


opah pangku Asyraf....

Hanya Allah sahaja yang mampu menjaga dan memelihara kita dari mara bahaya....adakalanya ianya dirasakan mustahil...tetapi kun fayakun. Allah huakbar!!!!


Note : terhibur dengan keletah Asyraf sekarang....

2 comments:

sis arma said...

Salam..
wardah..
sebak bila arma tgk pic asyraf..sabar banyak2 yer wardah..saya tahu wardah seorg yg tabah...
Kerana dlm Allah surah Al-Baqarah ayat 286 yg berbunyi:
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya"
Arma doakan wardah dari jauh. Walaupun x pernah bersua...ukhwah sesama saudara muslim itu ada... ^_^

norulaina said...

salam..

erm.. sy paham perasaan awk, sbb sy juga seorang ibu.. anak sy kena skit je sy dh x keruan.. apatah lg mcm asyraf. yg penting bila bc n3 psl asyraf sy asik nangis... waa... agaknye awk n dia mmg syg sgt kat sy :p