Tuesday, August 04, 2009

cerita cerita cerita...penat dan sakit kepala.

Salam ya salam...

Alhamdulillah syukur kepada Allah di atas segalanya..di saat ini di ketika ini, rasa mengantuk yang amat sangat ditambah dengan sakit kepala. Nila nak cerita kenapa..(mungkin la kot)

Semalam...hari pertama Asyraf di sekolah baru. Masa sampai kat nursery nak ambik dia nampak muka cembeng semacam je...pemerhatian kasar ; dah dimandikan...dipakaikan dgn baju tidur, bedak bertempek kat muka dia, lepas tu..komen pengasuh asyraf...dia tak kuat nyusu. Tak kuat? pelik gak...tapi bubur yang dibekalkan saya pagi tu habis. Kiranya mungkin asyraf tak kuat minum, tp makan habis lak...banyak tu. Takpe...takpe..

Sesampai kat rumah...memang la dia melepaskan rindu..tak nak langsung lepaskan ibu dia...bergayut je. Dan badan dia panas semacam. Demam ke? Risau gak...tp tengok dia mcm ok dan tak merengek2...jadi saya pejamkan mata sebelah..tak dapat nak bermalas2 dgn dia sebabnya...ada tetamu nak datang. Dengan memakai baju dan tudung g keje tu saya memasak. Memandang tetamu yang ramai nak datang (adik2 ipar, dan keluarga kakak ipar), maka saya memasak sambal tumis udang, goreng ikan dan sayur buncis goreng campur tauhu. Alhamdulillah semua lauk habis..tinggal ikan goreng je sikit. Nasi pun tak banyak berlebih. Okla tu kan...ikut mak cakap...biar berlebih dari tak cukup.

Tetamu balik pukul 11.30pm, lepas tu saya dan dear mula mengemaskan rumah. Secara jujur, saya tak sanggup tinggalkan rumah berselerak..tambahan esoknya kami berdua kerja. Biar penat sikit malam tu, asalkan tak pening kepala esoknya dengan rumah yang berselerak. Alhamdulillah malam tu asyraf dah kurang panas. Baru nak dibuai mimpi, tetiba Asyraf menangis...sambil mata terpejam. Puas didodoi, dipujuk, ditepuk, tetap menangis...akhirnya saya dan dear buat keputusan untuk tidur di ruang tamu. Dan kami tiga beranak beralih tempat tidur pada jam hampir pkl 2am. Alhamdulillah Asyraf dah tak meragam sehingga ke subuh. Bangun pagi tadi, rasa sakit sgt kepala dan rasa penat.

Sakit tu, sampai skrg..rasa nak terbang je balik rumah...rehat.

0 comments: