Monday, May 27, 2013

Berperang dalam hati..

Malam semalam, bercadang nak puasa hari ni...puasa sunat Isnin merangkap sunat bulan Rejab. Sebenarnya hebat juga perang di dalam perasaan ni. Yela, untuk melaksanakan amalan sunat ni memang perlukan kekuatan yang maksima.

Setiap kali terjaga sewaktu menyusukan Hadif malam semalam..saya akan minum air..sambil niat..bersahur. Yela, nak sahur betul-betul dengan sempurna pun perang lagi dalam hati hehehe. Bangun solat subuh tadi pun terasa nak capai je minum air masak kat sebelah. Sebabnya sudah kebiasaan saya akan minum air masak jika bangun tidur.

Masa siap-siap nak pergi kerja pun perang lagi dalam hati..terasa nak buat nasi goreng (baki nasi semalam ada lagi).

Jeng..jeng...jeng...alhamdulillah berbaki 2 jam je lagi nak berbuka puasa...berjaya juga melawan perang di dalam hati hehe


6 comments:

Ummu Mishkah said...

Alhamdulillah.. semoga dapat istiqamah menlaksanakan ibadah sunah.

hainom OKje said...

Sebab tulahkan berperang dengan nafsu sendiri adalah mujahadah yg paling besar.....
Kalau tak silaplah wardah hehe

Blog 3 Dalam 1 said...

wah banyaknya blog hahaha! thanks sebab berkunjung ke blog 3 dalam 1

http://blog3dalam1.blogspot.com/

Kancil 8349 said...

sokong dengan kenyataan Ummu dan Hainom

Kakzakie said...

Padan muka syaitan akhirnya tewas dgn kekuatan iman seorg hamba Allah yg awalnya bagaikan rapuh..

Tahniah dari kakak sebab dah berjaya kan..

LYAfrina said...

Salam.. Lya singgah sini.. Skarang dh september... Lmanyer x update blog. Hrp stiasa baik2 saje