Tuesday, November 03, 2009

Kisah Asyraf : ICU II

sambungan

Salam ya salam

Lama pulak terhenti cerita...mula ingat tak nak sambung..sebab dah penat bercerita pasal ni.. tapi memandangkan dah dibuka. Kena juga la tutup. Ye dak??

Ok...berbalik cerita kat icu, saya dan dear berkampung kat bilik menunggu. Waktu melawat je mesti masuk menjenguk, tak waktu melawat pun saya minta juga jasa baik mak guard tu tlg benarkan masuk. Sedih, sayu, pilu je tengok Asyraf kat katil 11 tu. Wayar berselirat sana sini, baik je dia baring atas katil. Memang la baik...doc tidurkan dia 48 jam. Nak rehatkan otak dia. Dan doc siap pesan, kalau boleh jangan sentuh dia..sebab tak nak ada rangsangan dari luar...huhuhu ibu mana yang sanggup tak usik anak kan? saya usik juga. Cium. Cakap2. Ngaji. dan sebagainya.

Selama beberapa hari tu saya mula terngiang-ngiang suara dia menangis, walhal dia ditidurkan. Sebak je rasa. Jadi popular lak kat situ, sebab ada 2 je kes bayi, sorang lagi baby tu suspect H1N1...tapi baby tu dalam bilik kaca.

Ini merupakan dugaan paling besar untuk saya dan dear, tidak sesekali menyangka akan diuji sebegini berat. Malah, saya sudah boleh menerima apa jua yang bakal berlaku. Redha dan pasrah. Saya mendoakan yang terbaik untuknya. Walaupun mungkin ianya berat untuk dihadapi.

2 comments:

dIela said...

salam perkenalan..tnpa sengaja tergoogle ke cni...
sdh rsa hti mmbca luahan ini...
namun berat mata yg mmbca berat lgi bhu penulis menanggung sglnya..
sy doakn asyraf sembuh dan smga d bwh lndungan Allah semuanya..insyaAllah

mamafayyadh said...

salam kenal. Saya pon terjumpa blog ni. Sya pon hampir nak nitis air mata cite bby awak. Sebab mcm tekenangkan bby saya bile masuk wad dulu lpas lahir. Saya doakan bnyak2 mudahan bby awak cepat semboh dan diberikan kesihatan yg baik. Semoga kita semua dilindungi Allah. Tak sabar nak dgr berita baik InsyaAllah .