Thursday, July 30, 2009

pengasuh....nursery...

salam..

Alhamdulillah segala puji bagi Allah di atas segalanya...

hari selasa seperti biasa menghantar asyraf ke rumah pengasuh. Pagi tu dia menangis pula, mungkin sebab sudah 4 hari asyik berkepit dengan saya. Tiba-tiba saya dikejutkan dengan berita yang memang tak disangka..Pengasuh Asyraf nak minta berhenti! Alasannya memang munasabah...cuma, saya masih terkejut. Sepanjang perjalanan ke pejabat...otak saya ligat berfikir...siapa nak jaga asyraf??? Ingin dicari pengasuh bukannya mudah. Tambahan bagi saya yang tidak mengenali sesiapa di kawasan  berhampiran rumah.

Selepas penat berfikir...dan berbincang...saya membuat keputusan menghantar Asyraf ke taska berhampiran rumah kami. InsyaAllah esok merupakan hari terakhir asyraf di rumah pengasuh...maka bermulalah perjalanan asyraf di taska pada isnin depan. Asyraf pun sudah semakin besar...sudah 7 bulan lebih. InsyaAllah dia mampu sesuaikan diri.

Terima kasih kepada kak haza atas maklumat yang diberi. Maka, saya tidak perlu lagi keluar awal untuk pergi kerja. Dan tidak perlu risau jika anak menangis di dalam kereta kerana perjalanan yang jauh. Kerana taska itu berhampiran dengan rumah kami.

Alhamdulillah...Allah telah memudahkan perjalanan hidup saya....alhamdulillah...



Note : semua ibu bapa iinginkan yang terbaik untuk anaknya...insyaAllah itu yang terbaik untuk masa ini..

2 comments:

sue said...

sama dengan ariq la msk sekolah baru hari nie.... :)

wardah said...

tula...sekolah baru :) dimensi baru utk anak kita.