Monday, July 20, 2009

Berdua lebih baik??

Salam ya salam...

Alhamdulillah segala syukur bagi Allah di atas segalanya...malam tadi sebelum tidur..batuk teruk sangat...hampir setiap minit jugak la batuk dan batuk. Puas jugak nak cuba batuk perlahan-perlahan..tp, yela..macam mana nak batuk perlahan ek? ;) Ingat nak gak makan madu sebelum tidur, tp sebab dah ada kat bilik atas..malas pulak nak turun.

Alhamdulillah...bangun pagi tadi semua batuk hilang. Masa tidur tak taula batuk ke tak. Tak perasan. Cuma, banyak kali juga la asyraf bangun menyusu. Dari pemerhatian...sejak mula makan sekarang, asyraf memang agak kurang menyusu waktu siang...tp malam??? Masih macam dulu..selalu bangun untuk menyusu.

Hmmm..berdua lebih baik??  Berdua dengan asyraf lebih baik dari bertiga dengan ayahnya?? Semalam tidur berdua dengan asyraf, begitu juga dengan malam sebelum tu...
Seperti biasa jika hanya berdua dengan asyraf..asyraf akan menggunakan sepenuhnya katil kami untuk tidur...dia akan berpusing 360 darjah. Kepala kejap di situ..kejap di sinun.. :D

Secara jujurnya, bertiga memang lebih baik...ada ayah, ayah boleh tolong tengokkan asyraf...boleh la ibu masak, bahagikan susu, lipat kain, basuh dan sidai baju...duk tengok tv dengan tenang dan sebagainya. Ada ayah juga, tidakla kami jadi berdua sahaja.

Jika berdua dengan asyraf...kemana-mana ibu akan bawa asyraf...masak..(tak boleh tinggalkn sorang2 tanpa pengawasan yang rapi) solat....lipat kain...dan sebagainya.


Note : ngantuknya hari ni....berperang dengan asyraf semalam...

0 comments: