Wednesday, May 06, 2009

Ofis..

gambar hiasan

Sekarang ni...kat surau dah sesak dengan ramai manusia. Kalau tak betul waktu turun solat nampaknya kena beratur untuk ambil wuduk dan solat. Wah, betapa ramainya orang beriman di sini hehehehehe negara Islam la katakan :D

Maka, untuk menyelesaikan masalah itu..kami (saya, suria, ejan, yana dan aisyah) telah terjumpa waktu yang sesuai untuk turun solat. Pukul 1-2 pm...adalah waktu terbaik untuk solat+lepak+pam ketika waktu zohor. Keluarbiasaan jumlah manusia yang bekerja di sini juga disedari semenjak berpindahnya YP kat sini. Ada 3 pejabat YP kat sini, dan stafnya berjumlah +-200 org. Fuh...ramai kemain. Parking penuh. Surau penuh. Lift penuh.

Terasa sangat kehadiran diorang ialah kat surau dan parking lot. Jam 8.15am pun parking dah penuh. Dulu keadaan aman dan tenteram. Siap boleh pilih, sebabnya banyak tempat kosong. Sekarang, kalau dah penuh kena la naik P2, P3 tak pun penthouse...P4. Ari tu sempat berkomunikasi dengan pak guard. Minta jasa baik dia reserve tempat parking untuk saya dan suria(sebenarnya kitorang satu kete). Dan alhamdulillah pagi tadi, dengan perasaan lega dan terjamin dapat parking lot yang best dan dekat dengan tangga. Tq uncle!!!

Ingat pesan ayah dan mak..nak kawan tu jangan pilih-pilih orang. Seeloknya berbaikla dengan orang yang lagi bawah dari kita. Walaupun orang tu guard ke, cleaner ke, peniaga ke....apa-apa jela. Bukan apa, bila ramai kawan kita jugak yang senang..Berkawan biar beribu...berkasih biar satu hehehe.

Note : staf yp memang la ramai...siap ada krisis dengan diorang lagi ari tu hehehehe

0 comments: