Thursday, March 05, 2009

Pengaduan Pada Tuhan..

Rindunya dgn nasyid lama-lama. Best sgt lagu ni..masa zaman 90an dulu. Zaman Nadamurni. Mari kita sama-sama hayati lirik dia. Best dan memang bertepatan dengan umat Islam di akhir zaman.


Tuhan..... Kau telah memberitahu kami tentang peristiwa akhir zaman. Peristiwa di zaman kami ini, melalui lidah NabiMu. Di zaman ini ikhtilaf banyak terjadi. Firqah sesat tujuh puluh dua banyaknya. AlQuran dijadikan barangan dagangan. Isinya sudah tidak dihiraukan

Tuhan..... kekasihMu memberitahu. Dunia dijadikan barang yang diburu. Muslimin diseksa dan dihina oleh tangan-tangan kafir durjana.

Tuhan.... NabiMu terus bermadah, ilmu Akhirat ditinggalkan orang. Ilmu dunia dijadikan rebutan, perempuan-perempuan dijadikan hiasan. Rumah-rumah syaitan penuh riang, rumah-rumah Tuhan kosong dan lengang.

Tuhan..... yang paling menakutkan, NabiMu pernah bersabda, di akhir zaman yang paling jahat, 'Ulama yang memandang dunia. Tabi'atnya busuk bak bau bangkai. Siapa tercium kan mati jiwanya.

Tuhan..... NabiMu menyambung lagi terhadap peristiwa akhir zaman. Perempuan hilang malunya, anak tidak hormati ibu bapa. Bahkan keduanya dijadikan kuli, atau sudah tidak dipeduli.

Tuhan.... penutup kata kami ceritakan dari lidah Nabi kekasihMu. Rezeki yang halal susah dicari. Ibarat mencari berlian berharga. Tuhan kekasihMu menjanjikan kedatangan mujaddid baru. Muslimin nasibnya akan terbela. Rumah-rumah Tuhan penuh riang, rumah-rumah syaitan akan musnah. Perempuan-perempuan akan dilindungi, anak-anak soleh dan solehah
Kebenaran kan pasti terbukti......



Sayang betul..nasyid2 lama hanya dalam bentuk kaset...kalau ada dlm cd kan best...nak cari mp3 pun susah.

0 comments: