Friday, March 27, 2009

Hidup ini hanya sementara..

Alangkah indah hidup ini..
Hidup bersama Ilahi..
Perintahnya taat dituruti..

Tak ingat dah lirik lagu tu..lagu Nadamurni dulu tu..tetiba pagi tadi dapat panggilan dari seorang sahabat. Sahabat lama..masa belajar dulu. Dia sampaikan berita seorang sahabat kami meninggal. Bob. Secara jujurnya saya dah tak perasan mamat tu, tp mungkin akan kenal kalau jumpa kot. Muda-muda lagi dah meninggal. Muda ke? Umur tahun ni dah masuk 28 tahun. Sekejap je rasa, pejam celik saya dah berada di kitaran hidup, tamatnya zaman kemudaan. Apa tidaknya, umur sudah lebih suku abad...tak lama lagi dah nak masuk zaman 30 an lak. Waaaa...mcm tak caya je.

Antara tanda-tanda kiamat ialah...'masa terasa cepat berlalu'. Sebulan terasa bagai seminggu, seminggu bagaikan sehari. Sehari bagaikan sedetik. Dunia sudah semakin tua, tanda-tanda sudah banyak kelihatan.

Cepatnya masa berlalu tu dapat dihuraikan bila melihat mak ayah sudah semakin tua, ramai sedara yang sudah meninggal dunia...sepupu dan sedara yang kecil-kecil sudah meningkat dewasa. Dan yang pasti,saya sudah mempunyai seorang anak...malah ada kawan-kawan yang sudah lebih dari seorang anak mereka. Cepat betul masa berlalu..

Note : pejam celik..pejam celik...tak sangka...dah tua...

0 comments: