Wednesday, May 21, 2008

Jom jalan-jalan cuti-cuti Malaysia!

Assalamualaikum..

Jom jalan-jalan cuti-cuti Malaysia...!!!

Jumaat malam saya menaiki bas ke Kuala Terengganu dari Shah Alam pada pukul 10 malam. Perjalanan yang mengambil masa 7 jam memang memenatkan dan mencabar. Almaklumlah dah lama tidak menaiki bas. Ditambah pula dengan sakit pinggang yang sesekali melanda. Alhamdulillah selamat sampai di Kuala Terengganu pada jam 5 pagi.

Turun-turun dari bas, berpusu-pusu pemandu teksi sapu cuba untuk menarik penumpang. Suasana di stesen bas yang ramai orang juga melegakan bagi saya yang keseorangan turun dari bas. Alhamdulillah dear dah sampai dan sudah sedia menunggu.

Misi awal pagi dimulakan dengan mencari hotel, almaklumlah Visit Terengganu 2008 jadi semua hotel penuh. Dan akhirnya, entah hotel ke berapa dapat juga kami menginap di bumi Terengganu Hadhari ini. Selepas cek in hotel, misi menjelajah terengganu dimulakan seawal jam 10 pagi. G Pasar Payang, Taman Tamadun Islam, Masjid Kristal, Airport baru dan sebagainya.

Hari Ahad dah balik ke Pahang, rehat semalaman. Dan esoknya pulang ke KL.