Thursday, February 14, 2008

Mutiara Kata


firman Allah "dan sesungguhnya kami jadikan untuk isi neraka jahannam itu kebanyakkan dari jin dan manusia...mereka mempunyai hati..tapi tidak dipergunakan untuk memahami ayat2 Allah...dan mereka mempunyai mata tidak dipergunakan untuk melihat tanda2 kekuasaan allah...dan mereka mempunyai telinga tapi mereka tidak mempergunakan untuk mendengar ayat2 Allah..mereka ini umpama binatang ternakan...bahkan mereka lebih sesat lagi.mereka inilah orang yang lalai "


Salam ya salam

Alhamdulillah segala puji bagi Allah di atas segalanya..syukur di atas segalanya. Di saat saya membaca maksud firman Allah di atas saya berasa tak keruan. Gelisah.

Ulasan :

Isi neraka terdiri daripada jin dan manusia??? Mereka punyai hati tapi tidak dipergunakan untuk memahami ayat-ayat Allah. Mereka punyai mata tapi tidak digunakan untuk melihat tanda-tanda kekuasaan Allah. Mereka punyai telinga tapi tidak digunakan untuk mendengar ayat-ayat Allah. Ya Allah takutnya!!!

Semoga kita tidak tergolong dalam golongan manusia-manusia yang punyai hati, mata dan telinga seperti itu. Ameen ya rabb!!

0 comments: