Wednesday, March 07, 2007

senyum?







senyum seindah suria..
yang menyinar cahaya..
senyumlah dari hati..
pastimu kan berseri

heheh tak ingat lirik..sekarang kat rumah sewa dah tinggal 3 orang je..memasing duk satu bilik sorang. Rasa sunyi jugak sebenarnya, sebab dua orang sahabat saya tu memang kuat bekerja..balik rumah pun pabila hari sudah gelap. Saya jugak duk sensorang melayan cik tv, kebiasaanya 10.30 baru masuk bilik semula dan buat apa yang patut.

Senyuman yang dilahirkan itu adakah benar2 ikhlas atau tidak?
Semalam salah sorang teman rumah asyik tersenyum dan bz dengan telefon, adakah eranya sudah bermula? alhamdulillah...saya doakan semoga semuanya berjalan lancar.ameen!

Hari ini saya cuba menjadi diri saya, murahkan senyuman...dan seawal pagi2 lagi tadi saya telah mencari kekuatan degan menelefon mak ayah. Mendengar suara mereka memberi kekuatan kepada saya.Cukup hanya mendengar mereka bercerita itu ini...dan membuat kelakar seminit dua ianya benar2 membantu saya membina kekuatan diri.
Kemudian saya menelefon pula Yong, saya masih menjadi pendengar setia...mendengar dia bercerita.Terhibur sendiri dengan telatah mereka...

Itu tips yang ingin saya kongsi dengan semua, kalau rasa sedih...telefon lah ibubapa kita...insyaAllah ada kekuatan dariNya. Kalau terlalu berat sangat, balik dan jumpa dengan mereka. Bukan bermakna kita perlu bercerita masalah dengan mereka...kalau dapat berkongsi lagi bagus. tapi, bagi saya cukup melihat wajah, mendengar suara dan bermanja dengan mereka ia dapat membantu saya membina kekuatan diri.

Seperti biasa...jadikan ibubapa kita sebagai sahabat baik kita!


Note : rindunya kat mak ayah walau baru je balik last week hehehe

0 comments: